Forum www.lasertag.fora.pl Strona Główna
 Home    FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Grupy    Galerie
 Rejestracja    Zaloguj
Loart - projekt własny pod protokół MILES Tag

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.lasertag.fora.pl Strona Główna -> Postępy prac
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Loart
PostWysłany: Pią 23:44, 16 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 03 Sty 2009

Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Na wstępie zaznaczam, że to prototyp. Jeszcze nie działa. Brakuje sensorów, jestem na etapie pisania programu dla procka.

Dlaczego zdecydowałem się na budowanie własnego urządzenia pod MILESa? Chce lepiej zrozumieć protokół, tak by potem ułatwić sobie pracę nad rozwinięciami typu selektor ognia, zastąpienie wirtualnych magazynków rzeczywistymi czy łączność radiowa między czujnikami na kapeluszu, a elektroniką w broni. Druga sprawa, że MILES nie udostępnia kodu źródłowego - niby można spróbować deassemblować gotowe programy, jednak osobiście wolę napisać program od podstaw.

Z założenia ma to być odpowiednik MicroMT Board tyle, że na mikrokontrolerach AVR, a nie PIC.

[link widoczny dla zalogowanych]

Postęp dotychczasowych prac:
- wykonanie prototypu płytki sterującej

Do zrobienia na chwilę obecną:
- program dla uC
- wykonać czujniki (brak TSOPów na miejscu - w fazie zamawiania)
- przygotować tubę pod nadajnik


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Loart dnia Pią 23:47, 16 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
haggis
PostWysłany: Sob 0:19, 17 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 11 Sty 2009

Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

jestem pod wrażeniem, ja bawię się uniwersalnymi płytkami i wgrywam gotowce do procka, a tu powstaje wszystko od podstaw.
nic tylko gratulować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szpargał
PostWysłany: Sob 0:38, 17 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 02 Gru 2008

Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Loart, brawo! Very Happy

Ja robię na AVR, jak będzie czas to może połączymy siły i jakiś w miarę rozsądny program opracujemy na procki AVR Atmela.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
AndAway
PostWysłany: Sob 11:44, 17 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 15 Sty 2009

Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Protokol ma sie nijak do selektora ognia, to moze byc zupelnie oddzielny uklad. To samo sie tyczy magazynkow. Po co tworzyc od nowa cos, co jest juz stworzone.
Co do lacznosci radiowej - jak chcesz to rozwiazac technicznie? 2 procek polaczony przez I2C? Watpie zeby na 'osemce' wystarczylo miejsca czy mocy. Co z zasilaniem? Dodatkowy aku na czapce?
Co z dzwiekiem? Tyle piszecie o realizmie a dzwiek ma byc pi pi z buzera?

Rowniez gratuluje pomyslu, jednak wydaje mi sie ze MT jest naprawde dopracowany, i nie ma sensu wymyslac go od nowa.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Loart
PostWysłany: Sob 12:50, 17 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 03 Sty 2009

Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

AndAway napisał:
Protokol ma sie nijak do selektora ognia, to moze byc zupelnie oddzielny uklad.
Protokół to sposób transmisji danych - układ bitów w paczkach przesyłanych przez podczerwień. Dodanie selektora ognia nie wpłynie na budowę paczki danych.
Ogień pojedynczy - wysłanie jednej paczki danych.
Ogień ciągły - wysłanie określonej ilości paczek danych w pewnych odstępach czasu.
Ale poszczególne paczki danych nadal mają taką samą budowę jak w oryginalnym MILESie.

AndAway napisał:

To samo sie tyczy magazynkow.

Tutaj rzeczywiście będzie pewna niezgodność z MILESem. Z założenia mój układ po prostu będzie ignorował paczki danych z uzupełnieniem amunicji jakie występują w MILESie.

AndAway napisał:
Po co tworzyc od nowa cos, co jest juz stworzone.

1. Możliwość zdobycia nowych doświadczeń
2. Adaptacja istniejących rozwiązań do własnych - nieco odmiennych - potrzeb.
3. Satysfakcja

AndAway napisał:

Co do lacznosci radiowej - jak chcesz to rozwiazac technicznie? 2 procek polaczony przez I2C? Watpie zeby na 'osemce' wystarczylo miejsca czy mocy. Co z zasilaniem? Dodatkowy aku na czapce?

O ile dobrze pamiętam to PIC16F684 to ma tylko 2k pamięci, a działa na nim MicroMT. ATMega8 ma 4 razy więcej. Rzeczywiście bardziej martwię się o moc ale jak trzeba będzie to tak jak piszesz - drugi procek. Zasilanie w czapce/hełmie.
Mimo wszystko jednak jeszcze za wcześnie żeby myśleć o radiówce na poważnie. Raczej dopiero w wersji rozwojowej.

AndAway napisał:

Co z dzwiekiem? Tyle piszecie o realizmie a dzwiek ma byc pi pi z buzera?

To prototyp. Na razie zależy mi na realizacji tych samych funkcji jakie pełni okrojony MicroMT. Jak uda mi się to osiągnąć to będę się bawił w realistyczny dźwięk.

Jedno co to na 100% rezygnuję z wyświetlacza LCD. Nie widzę potrzeby wyświetlania ani ilości amunicji (w ostrej tego nie ma), ani ilości "hitpointsów" (założenie - jeden strzał i koniec). Docelowo mają też zniknąć diody LED - może jedna zostanie tak by było wiadomo, że system jest włączony i działa, ale nic poza tym.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
entropus
Administrator
PostWysłany: Sob 13:33, 17 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 02 Gru 2008

Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

ogólna uwaga: wszelki postęp w nauce bierze się z dyskusji i ścierania się różnych poglądów Smile

uwagi szczegółowe:

krotki okres - zrobic dużo prostych, tanich microMT, co będą strzelac na 150-200 metrów. podlaczyc do AEGów, pokazac kolegom.

dlugi okres - dodac do Miles Taga albo microMT selektor ognia i zmiane magow. no a tym swoim projektem w tym kierunku dzialasz, wiec świetnie Smile

dodatkowo fajnie,ze sobie pocwiczysz skilla,przyda sie naszej wspólnej sprawie Cool

też uważam, że dobrze jest robić na podstawie już gotowych rozwiązań, żeby oszczędzić sobie pracy. no, ale jak jest problem ze zrobieniem selektora czy magów w microMT albo MT, to może wymyślisz dobrą alternatywę.

co do zasilania w czapce/hełmie - hm, no nie wiem.
co do realistycznych odgłosów - no przyda się strzał, a nie blaster.nie musi być super ładnie brzmiący strzał, byle głośno i basowo,nie piszcząco Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
AndAway
PostWysłany: Sob 13:34, 17 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 15 Sty 2009

Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Co do selektora ognia wystarczy ustawic MT na ogien ciagly a do spustu maly ukladzik dodac, ktory w zaleznosci od ustawien bedzie dawal np po 3, 4 czy 10 impulsow - strzalow..
Uwazam, ze uzupelnianie amunicji jest przydatne - rola armorera Smile gostek chodzi z 10 kilowa skrzynka (albo baza) i moze uzupelniac amunicje. W kilkunastogodzinnych scenariuszach to sie przydaje. Oczywiscie jest taka opcja w MT.
Co do PIC16F to sie zgadzam, ale MT jest na 18f, a MT uwazam za jedyny sluszny Smile
Jeden strzal i koniec wyklucza np mozliwosc symulacji kamizelki kuloodpornej oraz zroznicowanie broni (np. ak47 a m16 ma zupelnie inne parametry, nie wspominajac o kalibrze).
Jesli nie ma diod to jak chcesz, dodatkowo bez dzwieku, stwierdzic ze 150m ze jednak kogos trafiles?
Jesli chodzi o zdobywanie doswiadczen i satysfakcje, no to jak najbardziej tak.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
entropus
Administrator
PostWysłany: Sob 13:44, 17 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 02 Gru 2008

Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

aha, zapomniałem. w długim okresie nie róbmy systemu one hit=one kill.

są różne potrzeby.

1.
ja znam dwa systemu punktowania w ASG. śmierć albo rana / śmierć, chyba że dostaniesz w głowę, wtedy śmierć. jak jesteś ranny, może do Ciebie podejść medyk i wyleczyć.

2.
do tego dojdą LARPowcy, co będą chcieli różnicować rany lekka/cięzka/krytyk, i jak masz lekką zbroję to spada z krytyka na ciężką, z ciężkiej na lekką itd (gra ktoś w Neuroshimę ? Very Happy ).

tak więc minimum w długim okresie to punkt 1 - żeby można było wybrać ilość PŻ od 1 do 99 i obrażenia broni od 1 do 99. jak myślisz poważnie, żeby zrobić takiego "Loart MT", to lepiej uwzględnij.

druga opcja to jakieś kombosy z redukcją 10 + 50% obrażeń za zbroję lekką, a kałach zadaje 20+k6 obrażeń, itd. to w sumie do dyskusji, czy takie hiper potrzebne.

co do odwozorowania realizmu pola walki poprzez statystyki broni/zbroi, to jest to dla mnie kwestia dyskusyjna. jednym się podoba, innym nie. po prostu jednak się przyda.

co do armorera - jednym będzie się podobać noszenie skrzyni co waży 10 kilo, gdzie doladowujesz magi. innym kupienie 10 kilo magów, i żeby ten armorer fizycznie targał 10 kilo magów (w skrzyni).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez entropus dnia Sob 13:52, 17 Sty 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
Loart
PostWysłany: Sob 14:06, 17 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 03 Sty 2009

Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

AndAway napisał:

Jesli nie ma diod to jak chcesz, dodatkowo bez dzwieku, stwierdzic ze 150m ze jednak kogos trafiles?
Rozumiem, że chodzi Ci o diody LED na czujnikach, dzięki którym strzelający wie, że trafił w cel? Kwestia tego, że nie możesz być pewien czy kogoś trafiłeś dopóki nie znajdziesz "zwłok".

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
szpargał
PostWysłany: Sob 15:59, 17 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 02 Gru 2008

Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Panowie, mam wrażenie, że projekt jest w totalnym bałaganie, realizowany od dupy strony.

Podstawa to wspólny PROTOKÓŁ. Jak kto zdbuduje system na swoje potrzeby nie ma znaczenia (ja też chcę to nieco inaczej rozwiązać dla siebie), ale wszystko musi współdziałać. System "dla ludu" musi rozumieć urządzenia "high sofisticated" i odwrotnie.

W związku z tym pytanie podstawowe:
Czy został już ustalony protokół i opublikowana specyfikacja?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Loart
PostWysłany: Sob 16:17, 17 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 03 Sty 2009

Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Cały czas mowa o tym:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
entropus
Administrator
PostWysłany: Wto 0:25, 17 Mar 2009 Powrót do góry


Dołączył: 02 Gru 2008

Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Jak postępy?

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Alastor
PostWysłany: Śro 13:19, 18 Mar 2009 Powrót do góry


Dołączył: 18 Sty 2009

Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń

Cytat:
Jedno co to na 100% rezygnuję z wyświetlacza LCD. Nie widzę potrzeby wyświetlania ani ilości amunicji (w ostrej tego nie ma), ani ilości "hitpointsów" (założenie - jeden strzał i koniec). Docelowo mają też zniknąć diody LED - może jedna zostanie tak by było wiadomo, że system jest włączony i działa, ale nic poza tym.

Ale w ostrej częstokroć magazynki mają wycięcia żeby określić ile Ci zostało, i łatwo Ci ocenić ile hitpointsów jeszcze masz:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Loart
PostWysłany: Śro 19:35, 18 Mar 2009 Powrót do góry


Dołączył: 03 Sty 2009

Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Z tymi wycięciami w sumie racja. Nie pomyślałem o tym.

Postępy prac. W sumie to bardzo powoli, ale nie bardzo mam ostatnio czas.

Póki co mam złożoną jedną tanią MP5 na standardowym MicroMT. Drugi zestaw leży luzem bo nie mam go w co wsadzić. Do tego diody będą jeszcze do wymiany - nie mieli TSALi przy ostatnim zamówieniu więc wziąłem pierwsze lepsze IR byleby miały wąski kąt świecenia. W sumie to jeszcze nie wyszedłem poza to co można znaleźć na stronie o MilesTagu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.lasertag.fora.pl Strona Główna -> Postępy prac Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB :: phore theme by Kisioł. Bearshare