Forum www.lasertag.fora.pl Strona Główna
 Home    FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Grupy    Galerie
 Rejestracja    Zaloguj
[OUTDOOR][MILSIM]Paint Force Olsztyn - dyskusje o systemie
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.lasertag.fora.pl Strona Główna -> Paint Force Olsztyn
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
entropus
Administrator
PostWysłany: Wto 17:24, 02 Gru 2008 Powrót do góry


Dołączył: 02 Gru 2008

Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez entropus dnia Sob 23:35, 11 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
entropus
Administrator
PostWysłany: Czw 16:56, 08 Sty 2009 Powrót do góry


Dołączył: 02 Gru 2008

Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

dobra nowina, dobra nowina. Gość z PF, z którym się już trochę kontaktowałem, jest bardzo na TAK z popularyzacją LT. niedługo (nie wiem, czy za tydzień, czy za miesiąc) będzie pokaz systemu OTS z dla AMOKu Olsztyn - dużej grupy ASG.

podsumowując - o to chodzi Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kuba PF
PostWysłany: Pon 11:38, 02 Mar 2009 Powrót do góry


Dołączył: 10 Lut 2009

Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

Panowie!
Obserwuję te forum już od jakiegoś czasu i chyba rzeczywiście jest już czas aby wypowiedział się ktoś kto nie "gdyba" tylko te wszystkie Wasze gdybania i życzenia zebrał w całość i urzeczywistnił.
Jak pewno wiecie PAINT FORCE posiada już wyprodukowanych 30 sztuk OTS (Optic Training System), który w znacznym stopniu bazował na MT ale został zmodyfikowany do naszych potrzeb i możliwości technicznych. Proponowany przez nas system montowany był w replikach karabinu M16 (plastikowych - z uwagi na obniżenie kosztu ostatecznego) lecz po rozmowie z Entropusem stwierdziliśmy, że trzeba to pakować do metalowego body. Wybraliśmy najpopularniejsze modele (M16, G36 i AK) na podstawie których będzie robiona standaryzacja systemu. Oprócz tego wszystkiego jeszcze parę info, które Was zainteresuje:
1. PF ma zamiar produkować i sprzedawać systemy OTS w Polsce
2. OTS sprzedawany w Polsce mają być kompatybilne z replikami ASG 3.
3. OTS sprzedawany w Polsce będzie brał pod uwagę różne wymagania, które umieszczone są na tym forum i zebrane z rozmów (wymienny magazynek, symulacja odrzutu, selektor ognia, odgłos wystrzału, realizm)
4. systemy OTS ma być montowany w najpopularniejszych AEGach
5. dostępna będzie także opcja "przyślij nam replikę, odeślemy ją z OTS w środku"
6. Wstępny termin NEW OTS (zawierający wszystkie Wasze dotychczasowe życzenia o których mowa na forum) - lipiec 2009
No to tyle na razie info, które was trochę upewnią, że ktoś faktycznie od jakiegoś czasu zajmuje się problemem w Polsce na poważnie.
Aaaaa ... jeszcze jedno - bardzo chętnie zorganizujemy grę pokazową (jak zrobi się cieplej i zniknie śnieg) na obecnie istniejącym systemie. Ale mamy teraz świadomość, że jest on niedoskonały w porównaniu do tego co właśnie zaczęło się tworzyć. Dzięki za uwagę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kuba PF
PostWysłany: Czw 15:55, 05 Mar 2009 Powrót do góry


Dołączył: 10 Lut 2009

Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

Panowie!
Oto kolejna garść informacji i przy okazji uwaga - zadawajcie pytania tu na forum a nie na prywatnego maila bo dzięki temu dostęp do informacji będą mieli wszyscy.
- Przede wszystkim rzućcie trochę informacji o koncepcji nowego systemu. - koncecpcja systemu ma nawiązywać do pozoracji pola walki i brać pod uwagę realizm walki.
- Czy rozłożenie elementów będzie podobne jak w OTS? Rozłożenie elementów będzie całkowicie inne niż w OTS. OTS-2 będzie bardzo zminiaturyzowany.
- Jak widzicie cenę jednostkową, produkcję, organizację imprez? - za wcześnie na podawanie ceny produktu ale szacowana jest na dostępnym poziomie.
- Jak programuje się system, czy podłącza się go do kompa(jeśli tak, to w jaki sposób, rs232, usb może?). System bedzie programowany niezależnym programatorm z wyświetlaczem.
- Jak widzicie sygnalizację trafień? Czy broń będzie ją sygnalizować, czy system noszony na graczu? - system będzie rozróżniał 3 strefy trafień, np: 1 strefa to głowa - trafienie = śmierć; 2 strefa to korpus - 1 trafienie odejmowana odpowiednia ilość % zdrowia + krwawienie, czyli sukcesywne odejmowanie punktów zdrowia do momentu podłączenia apteczki; 3 strefa to karabin - trafienie unieruchamia karabin (potrzebny restart systemu). Trafienia będą sygnalizowane tak jak w OTS, czyli dźwiękowo i wizualnie.
- Czy przewidujecie połączenie broń-ciało przewodowe czy raczej bezprzewodowe? - pierwotna wersja OTS-2 przewiduje połączenie broni z hełmem przez kabel, tak jak w OTS. Połączenie bezprzewodowe jest w fazie badań i jest przewidziane w późniejszych wersjach OTS.
- Co z akcesoriami typu granaty, miny? - zdecydowanie dostępne.
- Czy system naliczania trafień będzie przewidywał możliwość naliczania częściowo losowego(w sensie powiedzmy trafienie odejmuje losową liczbę trafień w zakresie od x do y, jakby wirtualny rzut kostką)? - zdecydowanie nie.
- Czy przewidujecie implementację efektów typu stopniowy spadek punktów życia ze względu na 'krwawienie' oraz podobne programowalne efekty? Zdecydowanie tak (mowa o tym wyżej)
Jak planujecie zasilanie? - bateria z repliki
I ważne, czy planujecie choć częściową kompatybilność z milestagiem? - całkowicie NIE. OTS-2 to całkowicie odmienny system. Dokonam takiego porównana - MT to "maluch" a OTS-2 co najmniej HUMMER, lub nawet konwój HUMMERÓW ;o)

Jeżeli macie jakieś pomysły w kwestii dodatków (takie jak krwawienie) to jesteśmy bardzo otwarci na propozycje. Oczywiście możliwości programowe OTS-s są duże ale ... zawsze jest jakieś ale.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Alastor
PostWysłany: Sob 21:28, 07 Mar 2009 Powrót do góry


Dołączył: 18 Sty 2009

Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń

Cytat:
- Czy system naliczania trafień będzie przewidywał możliwość naliczania częściowo losowego(w sensie powiedzmy trafienie odejmuje losową liczbę trafień w zakresie od x do y, jakby wirtualny rzut kostką)? - zdecydowanie nie.

Czemu ? Sad Mi się marzył zaawansowany system programowania trafień, rozróżniający postrzał z różnych typów broni(pistolet, karabin, granat, bomba atomowa Twisted Evil ), oraz pozwalający zdefiniować ich różne efekty(np: pistolet - 10%HP, karabin 33%, granat (2*k6)-1, bomba atomowa (6*k10)+10+krwawienie(0,5% /s).
Wiem że to myślenie życzeniowe, ale rozszerza krąg odbiorców(patrz użytkownicy systemu World of Wonders, to głównie LARPowcy, oni są przyzwyczajeni do elementu losowego w grach RPG). Plus, systemu o takich możliwościach nie ma jeszcze nigdzie na świecie.


Cytat:
OTS sprzedawany w Polsce mają być kompatybilne z replikami ASG 3.

Chodzi o gearbox v. 3? M16 mają ciut inny, v. 2. Różnią się nieznacznie wymiarami.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
entropus
Administrator
PostWysłany: Nie 10:22, 08 Mar 2009 Powrót do góry


Dołączył: 02 Gru 2008

Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

@ALL - true, zadawać pytania lepiej na forum. Jeśli przyjdzie 10 maili, w każdym 5 pytań się powtórzy, to lepiej napisać o tym posta.

@Kuba PF. Jeśli niewielkim wysiłkiem da radę zrobić obrażenia albo losowe, albo stałe, do wyboru przez graczy, to proponuję wprowadzić. LARPowcy (http://pl.wikipedia.org/wiki/LARP) się ucieszą.

@Kuba PF, ASG 3 - chyba jakaś literówka. AEGi, czyli elektryczne repliki ASG, można podzielić wg. typów Gearboxów, czyli mechanizmów siedzących w środku. Gearboxy typu V2 siedzą w eMkach i pochodnych, g3 i pochodnych. Gearboxy v3 siedzą w AK i pochodnych, g36 i pochodnych.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Alastor
PostWysłany: Nie 12:25, 08 Mar 2009 Powrót do góry


Dołączył: 18 Sty 2009

Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń

Aha, jeszcze jedno. Czy przewidujecie możliwość zmiany dźwięków wydawanych przez replikę przez samych graczy? nie musi być to proste do zrobienia, tyle żeby się dało.

Cytat:
Jak programuje się system, czy podłącza się go do kompa(jeśli tak, to w jaki sposób, rs232, usb może?). System bedzie programowany niezależnym programatorm z wyświetlaczem.

Uh, to mi zabiliście ćwieka. nie taniej by wam wyszło stworzyć program na peceta, żeby się laptopem w polu dało zmienić ustawienia? Bo tak IMHO to niepotrzebne generowanie sobie dodatkowego kosztu. Niech będą skrzyneczki respawn/medyczna/amunicja/co_tam_jeszcze (a najlepiej jedna skrzyneczka w której wybiera się tylko program odpowiedni), a do programowania gnata komp i przejściówka.
Jak potrzeba skondensowanego info na temat typów gearboxów, to służę uprzejmie, niektóre informacje można też znaleźć w necie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Alastor dnia Nie 13:25, 08 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Kuba PF
PostWysłany: Pon 15:37, 16 Mar 2009 Powrót do góry


Dołączył: 10 Lut 2009

Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olsztyn

1- System będzie miał możliwość rozróżniania trafień z różnych rodzajów broni, przecież będą miny, granaty, idiotyzmem byłoby żeby były takie same obrażenia jak z postrzału.
2- programator jest do konfiguracji broni a nie do komunikacji z oprogramowaniem w celu ingerencji z ustawienia. W planach jest specjalny program na PC do takich możliwości ... tylko po co chcecie w to ingerować ?? Dźwięki będą cyfrowe, realistyczne, jak chcesz jakieś piszczenie to lepiej kupić zabawkę na rynku Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kuba PF dnia Pon 15:59, 16 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Alastor
PostWysłany: Wto 21:26, 17 Mar 2009 Powrót do góry


Dołączył: 18 Sty 2009

Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń

Dźwięki dźwiękom nierówne Smile
Doprecyzuję, z rozróżnianiem trafień miałem na myśli programowalność efektów trafienia, np zamiast jak gracze wymyślą że chcą sobie dziś spróbować 1 trafienie=zgon, a jutro 10 trafień=zgon to żeby mieli taką możliwość.
Po zastanowieniu, żeby udostępnić możliwość zmiany dźwięków trzeba dodatkowo skomplikować konstrukcję. Nie wiem jak to obmyślić żeby było dobrze i tanio i skutecznie. Jak zrobicie dobre dźwięki to będzie ok Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gocio
PostWysłany: Sob 14:14, 28 Mar 2009 Powrót do góry


Dołączył: 25 Mar 2009

Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Witam
Rozumiem, że system będzie tylko do kupienia i nie będzie nigdzie udostępniona dokumentacja do zrobienia tego we własnym zakresie?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
entropus
Administrator
PostWysłany: Sob 19:03, 28 Mar 2009 Powrót do góry


Dołączył: 02 Gru 2008

Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Pełna dokumentacja do zrobienia we własnym zakresie jest na sieci, ale chodzi o systemy "półkomercyjne" - tzn. takie, gdzie np. autor podaje pełen schemat budowy, ale można też od niego kupić gotowy zestaw.

Przykład - MILES TAG
[link widoczny dla zalogowanych]

A tutaj kilka poradników ogólnych:
http://www.lasertag.fora.pl/podreczniki-ogolne,35/podreczniki-techniczne,15.html

Zajrzyj też do tematu Postępy prac: AndAway, Ozyg i inni. Oni planują zrobić system w "open source"/"open standard". Na przykład, z tego co pamiętam, AndAway ma zamiar udostępnić dokumentację, ale też sprzedawać zestawy.

Z tym że dochodzi problem kompatybilności, cytując PF:

Kuba PF napisał:
I ważne, czy planujecie choć częściową kompatybilność z milestagiem? - całkowicie NIE. OTS-2 to całkowicie odmienny system. Dokonam takiego porównana - MT to "maluch" a OTS-2 co najmniej HUMMER, lub nawet konwój HUMMERÓW ;o)


Co prawda w szczegółach technicznych dobry nie jestem, nie wiem co oznacza porównanie maluch vs Hummer jeśli chodzi o MT vs OTS-2 Smile Za to zamierzenia PF (totalny realizm, zarówno wyglądu jak i działania oraz opcja "zamontujemy w Twojej replice ASG") wydają mi się bardzo dobrym kierunkiem.

@Kuba PF - co myślicie o kompatybilności z systemami, które mogą powstać w wyniku prac użytkowników forum? IMHO dobrym kierunkiem będzie zgranie się w tym temacie.

Jeśli powstaną inne oprócz OTS systemy w Polsce, to w interesie dużego przychodu dla producentów systemów Laser Tag jest, żeby wszystkie te systemy mogły "walczyć" ze sobą Smile
W Paintballu albo ASG wszyscy mogą grać ze wszystkimi, i dlatego PB/ASG jest takie fajne - łatwo zrobić manewry z dużą ilością uczestników lub też ogólnopolską imprezę.
Jeśli będzie kilka niekompatybilnych ze sobą systemów LT, przyszli fani LT będą pozbawieni tej zalety. Tym samym będzie ich mnie, przychody firm sprzedających LT będą mniejsze.

Odsyłam do tematu:
http://www.lasertag.fora.pl/postepy-prac,43/kompatybilnosc,197.html#1325


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez entropus dnia Sob 19:27, 28 Mar 2009, w całości zmieniany 3 razy
Zobacz profil autora
British
PostWysłany: Sob 20:18, 28 Mar 2009 Powrót do góry


Dołączył: 31 Gru 2008

Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Toruń

Skoro już tu się kontaktujemy, pytanie do Kuby z PF: [link widoczny dla zalogowanych] czy mógłbyś określić wstępnie , czy w przyszłości dałoby radę zamontować moduł LT w tym(razem z tłumikiem)?

Edit:
Właśnie zauważyłem, że "korpus" (cokolwiek w ten sposób określił sklep) jest odlewem- więc środek zapewne nie jest "pusty"- dodatkowa kwestia do rozwiązania (frezarką? Cool ?).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez British dnia Sob 20:37, 28 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
AndAway
PostWysłany: Nie 14:34, 29 Mar 2009 Powrót do góry


Dołączył: 15 Sty 2009

Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Hej
Tak sobie obejrzałem filmik [link widoczny dla zalogowanych]
I wiecie co? OTS=MilesTag.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
entropus
Administrator
PostWysłany: Nie 19:39, 29 Mar 2009 Powrót do góry


Dołączył: 02 Gru 2008

Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Wiesz, chyba brak w tym temacie kilku informacji co do tego, co ma OTS/będzie miał OTS-2 z rozmowy z mojej ludźmi z PF:

- fizyczna wymiana magów
- selektor ognia
- konieczność przeładowania po włożeniu nowego magazynka
- 100% realistyczne repliki (a nie robione pod wymiary płytek MT lasertagowe guny, - szeerookie body, nie to co smukła linia M4 Smile )
- strefy trafień głowa/korpus (nie kojarzę takich opcji w MT)
- ładne sensory - ludzie z PF, ku mojemu zdziwieniu, są bardzo nastawienie na "spimpowanie" wyglądu zestawu; sensory mają być malutkie (chyba tylko ten czarny element, który reaguje na podczerwień, bez plastikowej pokrywy)

Podobne funkcjonalności chcesz też pokryć w Swoim systemie. Miles Tag ich nie ma.

Mnie cieszy przede wszystkim to, że w Polsce już są (OTS) i powstają (OTS-2, AndAway, ale też system Ozyga) systemy lepsze od MT Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
AndAway
PostWysłany: Nie 20:26, 29 Mar 2009 Powrót do góry


Dołączył: 15 Sty 2009

Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Wszystko co piszesz ok. Ale narazie co ma 'OTS' to 'MilesTag' Smile Bo OTS=MilesTag.

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.lasertag.fora.pl Strona Główna -> Paint Force Olsztyn Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB :: phore theme by Kisioł. Bearshare